دکتر علی اعتمادی بروجنی

برنامه هفتگی

اعجاز طب سوزنی در درمان سردرد های میگرنی

از آنجایی که طب غربی قادر به درمان موفقیت آمیز سردردهای میگرنی نمیباشد بسیاری از این بیماران به متخصصین طب سوزنی مراجعه میکنند.
یک تئوری شایع پزشکی در مورد علت ایجاد سردردهای میگرنی آن است که اسپاسم (گرفتگی عضلانی)
غیر طبیعی که به دنبال آن شریان های مغز بطور غیر طبیعی گشاد میشوند باعث بروز سردردهای میگرنی میشود .

اسپاسم اولیه باعث میگردد که به اندازه کافی خون به چشمها نرسدو به همین دلیل قبل از بروز سردردهای میگرنی عده ای از بیماران دچار مشکلاتی در چشمها میشوند(همانند نورهای فلاش مانند). سپس شریانها شل و گشاد شده و مقدار زیادی خون به مناطقی که دچار کمبود خون شده اند وارد میگردد.

ورود این مقدار زیاد خون است که سبب بروز سردردهای شدید میگرنی میشود. به محض اینکه سردردهای میگرنی شروع شدند مصرف قرصهای مسکن مثل آسپرین واستامینوفن معمولا قادر به از بین بردن این سردردها نمیباشند.

اکنون اجازه دهید که فرد بیماری را بررسی نمایم که با شکایت سردردهای مکرر میگرنی به یک مطب طب سوزنی مراجعه کرده است.

بیمار خانم جوانی است که سردرد خود را چنین توصیف میکند: درد از بالای یک چشم شروع شده به بالا میرود و تا پشت گردن امتداد می یابد. این درد شدید و ضربان دار بوده و باعث گرم شدن و
گر گرفتگی صورت میشود.

در هنگام مراجعه به مطب و در بین راه سردرد او شروع شد و وقتی به مطب طب سوزنی رسیدسردرد او فوق العاده شدید بود. متخصص طب سوزنی با مشاهده صورت گر گرفته و قرمز بیمار متوجه شد که او دچار یک وضعیت گرمایی است.هنگامی که چشمهای او معاینه شد چشمها به نظر ملتهب می آمدند وبیمار نیز شکایت داشت که نور باعث ناراحتی در چشمهای او میشود.

درمان را میتوان هم در حین بروز سردردهای میگرنی برای متوقف کردن آن و هم در مواقع بین سردردها که بیمار احساس دردی ندارد انجام داد.

در هر دو مورد بر قرار نمودن تعادل بین یانگ ( Yang) و یین ( Yin ) به پیشگیری از حملات یعدی سردرد کمک میکند.

همچنین به بیمار توصیه می شود که از کشیدن سیگار ,نوشیدن الکل و خوردن گوشت قرمز خودداری کند زیرا این موارد باعث تحریک یانگ در بدن می شوند.

آدرس مطب : اصفهان خیابان آمادگاه ساختمان آژند طبقه اول واحد 108

نظرات کاربران درباره این مطلب :

دکتر فروغ [ 1391-11-07 ]

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مصاحبه با بیمارانصفحه اصلیمطالب و مقالاتسوالات پزشکیبرنامه هفتگیبیماریهای اعصاب و آرامش سلامتی درون و زیبایی بیرنظرات مراجعه كنندگانپیامهای کاربرانسایتهای دیگر